przeglądałem stronę Bosch'a, która podała, że do Skoda Octavia 1,9 TDI BJB pasuje akumulator Bosch S4 Silver S4 008. Tyle, że on ma wymiary 278 x 175 x 190 pojemnośc 74 Ah
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
przeglądałem stronę Bosch'a, która podała, że do Skoda Octavia 1,9 TDI BJB pasuje akumulator Bosch S4 Silver S4 008. Tyle, że on ma wymiary 278 x 175 x 190 pojemnośc 74 Ah
Kupiłem właśnie vartę silver dynamic, też o wymiarach 278 x 175 x 190. Napisane było, że pasuje do mojej octi. Na razie leży w kartonie, jutro będę go montował. Czy może jest tak, że 2.0 TDI ma więcej miejsca na akumulator niż 1.9 TDI? Oby, bo inaczej będę musiał go odesłać
Powtórzę się po raz kolejny. Zamiast przepłacać za Centrę, lepiej pójść do Makro i kupić akumulator marki Fairline, który jest Centrą, tylko że produkowaną dla MC&C. Akumulator 65 Ah kosztował ok. 220 PLN brutto.
kabi_007, w moim przypadku jest to dobry wynik - częste uruchamianie silnika. Jest też tak, że rozrusznik też się starzeje, i z upływem czasu akumulator ma coraz większą robotę do wykonania, tak że jak aku wytrzyma 3 lata, to wg mnie jest ok.
U mnie zaczął padać po 2,5 roku oryginalny 44 Ah Varty. Auto zapala, ale prawdziwym testem dla akumulatora nie jest wcale zapalanie auta. W mojej skodzinie od listopada do marca rano huczy Eberspacher + dmuchawa i to jest właśnie prawdziwy test akumulatora. To fabryczne g...o padło po 2,5 roku - bo 30 minut pracy ogrzewania i nie można odpalić auta (tzn trzeba poczekać jakieś 10 minut, kręci jeden obrót i koniec).
Ogrzewanie + dmuchawa pobiera prawie 17 Amper, co przy pracy przez 0,5 h wysysa około 9 Ah z akumulatora. Czyli taką faktyczną pojemność ma ta gówniana Varta, która powinna mieć niby 44 Ah. Straciło się więc 35 Ah.
Założyłem najtańszą Centrę Standard 55 Ah - testowalem prace ogrzewania ponad 2 h na mrozie -14 st. i nie zrobiło to na niej żadnego wrażenia - auto odpala jak na całkowicie naładowanym akumulatorze.
To wszystko co piszecie, że fabryczne akumulatory trwają przez kilka lat - ok, ale po tych kilku latach można jedynie odpalić auto (co wysysa z akumulatora powiedzmy z 1 - 2 Ah), a gdzie tu mówić o rzeczywistej pojemności akumulatora ?
Więc powróciłem do starej dobrej Centry - jak za czasów pierwszego Malucha Moim zdaniem to dobre i sprawdzone akumulatory. Wolę dać 230 zeta co 3 lata na zwykłą Centrę i mieć cały czas mocny akumulator w aucie, niż wydawać dwa razy tyle na droższe modele które i tak pożyją niewiele dłużej.
Również polecam MOLL, trudno dostać, ale gigant aku :shock: Z łatwiej dostępnych Varta jest solidna, Bosch dobry. Centra może paść po gwarancji, ale póki bangla to jest dobrze :P
Najważniejsze to dobrać optymalną pojemność do auta. Krótkie trasy i częsty rozruch to wysoki prąd rozruchowy i nieduża pojemność co by się doładował. Dalekie, sytuacja podobna tylko trochę w drugą stronę. Diesel +10Ah, bogate wyposażenie +10Ah :idea:
przeglądałem stronę Bosch'a, która podała, że do Skoda Octavia 1,9 TDI BJB pasuje akumulator Bosch S4 Silver S4 008. Tyle, że on ma wymiary 278 x 175 x 190 pojemnośc 74 Ah
Kupiłem właśnie vartę silver dynamic, też o wymiarach 278 x 175 x 190. Napisane było, że pasuje do mojej octi. Na razie leży w kartonie, jutro będę go montował. Czy może jest tak, że 2.0 TDI ma więcej miejsca na akumulator niż 1.9 TDI? Oby, bo inaczej będę musiał go odesłać
Wszystko pasuje, Akuma mala tez takie wymiary 278 x 175 x 190. Varta chodzi super
Centra standard 55 Ah - testów ciąg dalszy: wczoraj wieczorem ogrzewanie postojowe 30 minut, potem tylko 5 minut ładowania podczas jazdy. Dziś rano ogrzewanie postojowe 45 minut pracy na maxa, na polu -22 stopnie, centra pozwoliła odpalić za cyknięciem Wyssało z niej 20 - 25 Ah i nie zamarzł przy -22 st. - całkiem nieźle.
Ciekawe jak długo pożyje. Ale za 230 zeta niech chociaż ze trzy lata...
A propos mrozów: płyn mi zamarzł, wieczorem dolałem o,5 L denaturatu bezbarwnego i odmarzł. Tylko że nie psika sprayem z dysz, tylko takim ciurkiem jak kiedyż w maluchu
Macie coś do powiedzenia na temat dolewki denaturatu bezbarwnego do płynu ? Zaszkodzi to coś ? Niby w denaturacie mogą być w śladowej ilości jakieś kwasy, benzoesany denatorium itd... ale w zwykłym płynie w sumie też...
Ja mam Molla i z czystym sumieniem moge go polecac,bosch silver wysral mi sie miesiac po gwarancji,zonka ma w swojej corsuni centre standard ma ona 1,5 roku i zniklo zielone oko i za diabla nie moge go doladowac mysle,ze poki kreci jako tako to niech siedzi w corsie,a po zimie oddaje go na reklamacje i zobaczymy co sie stanie,jak w hurtowni polecali mi Molla to sie malo nie poklocilismy,ze jakies gowno chca mi wcisnac,a aku chodzi druga zime i nawet przy - 20 sie nie zajaka
1) Octavia 1.9 tdi 2 105 km . Od dwóch lat mam akumulator VARTA z logo Skody 12V 61 Ah 540A. Auto mało jeździ, głównie miasto. 1,5 tygodnia temu aku odmówił posłuszeństwa. Przyjechał asistance odpalili na kable. Pojechałem do firmy zajmującej się aku. Pan stwierdził naładowanie 10%, zdolność rozruchowa 100%. Ładowali 24h. odebrałem i po tygodniu (auto jeździło po mieście) aku padł dzisiaj przy - 18, Znowu assistance odpalili na kable. Po jeżdzeniu ok 2 godzin pojechałem do ASO Skody sprawdzili i stan naładowania 0.
Tylko czemu auto samo odpala za 1 razem (kilka razy gasiłem i zapalałem przy włączonych światłach i dmuchawie) przy aku 0. Po pięciu godzinach stania w - 18 zszedłem i odpalił za 1 razem. Zobaczymy co będzie rano. Czy to możliwe żeby 2 letni aku tak się zachowywał tzn umarł.?? Czy problem jest gdzie indziej?
2) Jaki aku kupić dla oktawki? W ASO mówili że ten trochę słabo ma na rozruch 540A ale z kolei mówili, że za mocny nie może być bo alternator go nie nadąży ładować. Jak sprawdzić jaki mam alternator?
3) Najciekawsze. Akumulator ten dostałem do auta, które kupowałem jako używane w ASO w Gdyni, w książkę serwisową wpisali wymiana aku i nr. Niestety nie dostałem na niego paragonu/faktury. Wtedy mówili, że wpis do książki to jest gwarancja 2 lata czyli do 25 lutego 2012. Dzisiaj dzwoniłem do nich z reklamacją i powiedzieli, że mogą przyjąć a nawet mogę oddać do innego ASO tylko muszę mieć paragon/fakturę. Wyjaśniłem, że nie dostałem. ASO powiedziało, że nie wystawiło fv na aku ponieważ to było doposażenie auta. i mają tylko dowód wydania aku z magazynu a to się nie kwalifikuje jako dowód zakupu. W sumie więc mam oryginalny aku. SKODY bez gwarancji :twisted: . Ma ktoś może jakiś pomysł w tej sprawie? Czy jakoś mogę zawalczyć
Pozdrawiam forumowiczów
i z góry dzięki za odpowiedzi
Fabryczny akumulator 44Ah 360A wytrzymał 8 lat. Zmieniłem na Centre Future 53Ah 540A, która padła po 4 latach. Dzisiaj po raz drugi nie odpaliłem auta. Chce ponownie zakupić jakiś aku o pojemności około 44Ah 360A, ale trochę się obawiam, że za mały. Wszystkie wyszukiwarki doboru akumulatorów podają jako zalecane o dużo większych pojemnościach.
Z drugiej strony skoro fabrycznie wsadzili 44Ah 360A i sprawował się przez tyle czasu, to może nie ma co brać większych. Silnik benzyna 1.6.
Komentarz